Harmoni..

Livet som singel är fattigt och ganska innehållslöst.
Jag gillar sällskap och jag gillar att vara sambo.
Kul att laga mat till någon och kul att dela livets alla ögonblick med någon.
Att ha någon att planera semester ihop med. Åka och se platser tillsammans.

Skratta med någon.. reagera på det som händer i vardagen.
Livet är kort. Plötsligt är det barnen stora och man sitter och undrar hur tiden kunde gå så fort.

Men något har hänt. Jag har inte brottom. Det är en ganska skön känsla att
inte fokusera på det man saknar och ta till vara på det jag faktiskt har.

Som en underbar liten tjej. Söt och full av liv. Hon ger mig inspiration.
Plötsligt är jag kräsen igen. Antingen är det jackpot eller ingenting, rent känslomässigt då menar jag.

Jag kommer fortsätta kräva kvalite´och det känns skönt att tänka så dom stunder som
det känns lite tomt och ensamt. För endast det bästa krävs för att uppnå känslan av harmoni.
Det vet man efter att ha varit i kärlekslösa förhållanden. Inte bra inte bra alls...

Don´t go for second best baby.. som Madonna en gång sjöng.

hugs

d


Kommentarer
Postat av: Ola

Sätter en bestämd tumme upp här Godis!

2010-03-30 @ 23:48:50
Postat av: Roberth

För mig är en kärleks relation som de tre små grisarnas hus.

visst har jag varit med om den där lätta ,snabba och eldiga relationen , men då den är byggd av halm så fattade den snart eld och snart återstår bara aska.

Nästa relation fick ta sin tid och jag lade tegelsten efter tegelsten utan att oroa mig om tiden det tog, men när det var dags att inviga och ha ett riktigt hem så var jag ensam kvar ?



Jag har nu insett att idealet i en relation är att ta vara på den första tiden men inte basera en samvaro på det utan bind en halmkrans och ha som minne av den första tiden, det kanske viner vind genom hålen och fönstren är inte helt raka men bygg ändå relationen i ett trähus och flytta in.

Sedan kan man fylla på med tegelstenar innanför träplankorna och innan du vet ordet av så lever man i något som kanske på ytan ser skrangligt ut men i grund och botten så handlar det om ett solitt och harmoniskt hem.



Las vegas är fullt av folk som väntar på jackpott, men om dur hittar en medelstor vinst och investerar så kan den snart bli större än den största jackpott.

2010-03-31 @ 16:45:22
Postat av: dilba

Ja du Roberth.



Min kloke plastmorfar Eije sa en gång till mig..

Var aldrig ihop med någon du inte går igång på. Livet är för kort. Vad som påverkar dina val av partner kan ibland verka slumpmässigt men är i ganska hög grad ren och skär vetenskap. Dofter, uppfattning om din far resp. mor som barn. Dina egna föräldrars relation etc. Men också vart du står i livet just då när du letar en partner.



Jag tror ju efter ett visst antal längre förhållanden i ryggen att det är oerhört viktigt att försöka acceptera sin del i varför man väljer den partner man väljer. Och att man ibland använder hjärnan mycket mer än hjärtat i längre förhållanden. Sen är det klart.. att det är lättare att ge upp när man bor i stressiga storstäderna där prio i livet kan variera mycket.



Men jag håller med om att det bästa är att försöka ta till vara på den fina tiden i början för att det faktiskt är en grundplåt som man kan vila i längre fram. Men då måste man ju våga också.



Men men.. nu kommer egen inre harmoni före allt annat faktiskt :)



d

2010-03-31 @ 16:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0