Tungt..

I morse var det tugnt. Vi gick upp och hetsade iväg till dagis. Smörgås i handen..
Jag hatar att tvinga in henne i storstadsstressen. Det känns så fel.

Vi har haft en underbar vecka ihop. Gjort roliga saker, bara tagit det lugnt, ja som vanligt.
Så kommer det över mig när jag ska säga hejdå och hon ska gå in..

Hejdå älskling, mamma älskar dig.
Ha det så roligt idag. Hörs sen. Puss...
Sen susar hon iväg..

Det gör bara så ont. Att komma hem själv till ... ingenting..
Kroppen värker och skriker, ge mig mitt barn.

Inget kan ersätta min längtan efter henne.. bara att lida sig igenom.

Och så på det, dåren som har svårt att ta ett nej från en kvinna.
Hur svårt ska det vara att ge fan i att skriva femhundra kommentarer och bara spy ut sitt liv och
sina tankar till någon som är HELT ointresserad, varenda djävla dag? Och som vänligt men bestämt har sagt ifrån så många gånger?

Hur attraktivt är det att få .. jag saknar dig.. eller jag vill älska med dig.. eller jag längtar efter dig, från
någon som skiter fullständigt i att vad tycker, känner och verkligen inte vill höra det? Någon du överhuvudtaget inte känner, men som av någon anledning tycker sig ha rätt till en realtion med dig?

Hur egoistisk och självisk är man när man skiter i mottagarens känslor och bara kör sitt race?
Det är inte kärlek, det är besatthet som egentligen bara har med dig själv att göra.
Och det är sjukt och egoistiskt. Sök hjälp och rädda dig själv!

Jag längtar mig sjuk efter mitt barn men skulle för mitt liv inte komma på tanke att projicera det på henne.
Hon ska gå omkring och må bra och upptäcka och gilla sitt liv.

Bara att fortsätta att polisanmäla varje meddelande.. suck.
Nu blir det inga mer inlägg om detta. Du är borta.. sabim sabim och polisen får ta hand om dig och dina trakasserier.

d



Kommentarer
Postat av: Thomas Tibert

ojdå.



jag ska lägga ned FB verksamheten ett tag tror jag.

men jag har ingen aning vad jag ska göra istället. för att få tiden att gå. att stilla mina frasiga nerver.



om det är nåt jag kan göra för dig så får du gärna höra av dig.

jag har ingen möjlighet att kontakta dig. inget annat vettigare sätt än det här.



min mani ska jag försöka tygla och rikta mot någon som förtjänar den och uppskattar den.



jag vill verkligen inte bli ovän med dig. du är den sista människan på jorden jag vill göra till en ovän.



och det har inget att göra med att jag inte är rädd för polisen.

de är människor de med.



och även om inte heller döden skrämmer mig så betyder inte det att den lockar mig. tvärtom. jag längtar efter liv.

att bli del av någons liv.



önskar verkligen att jag kunde göra nåt för dig.

något du längtar efter.



jag ber om ursäkt om jag är en buffel. jag försöker så gott jag kan.



med de allra vänligaste hälsningarna.



din vän



tibbe

2010-05-10 @ 19:43:12
Postat av: dilba

Du kan göra något för mig och det är att hålla dig till det du lovar nu. Inte börja igen med dom där kokko-meddelandena. Vad beträffar din rastlöshet så rekommenderar jag att du startar en blogg och skriver om vad du tänker och känner där. Det skulle göra dig gott.. och dessutom så är man sällan ensam om att känna som man gör. Try it!



Tack.



dilba

2010-05-10 @ 20:00:30
Postat av: Thomas Tibert

hej dilba.



starta någon ny blogg lockar mig inte. jag har min FB sida som jag kan kommunicera via vid behov.

tsv kan den vara en anslagstavla för alla mina vänner och bekanta.



ett av de orden jag har som ledstjärna är fokus.

så därför vill jag inte ha flera bloggar.

inte heller flera kvinnor. flera familjer.



min gamla familj är upplöst.

består nu av vuxna människor.

båda mina barn bor nu i Uppsala.

dit vill jag inte flytta.



annars kan jag tänka mig att göra i princip vad som helst.

tolka inte det som att jag är galen eller gränslös. på ett dåligt sätt.



men jag vill ha en familj igen. barn. en kvinna att dela livet med.

jag har redan skrivit det till dig flera gånger. jag hoppas jag har så mycket förtroende hos dig att du inte uppfattar mina ord som tomma.

du kan inte förstå allt jag skriver såklart.

när jag läser din fantastiska blogg så känner ju inte jag till en massa saker runt det du berättar. men det gör den inte sämre.



jag väntar nu på några olika saker:

1. dig

2. slutgiltiga löneutbetalningen från min förra arbetsgivare.



när pengarna kommer runt den 25/5 så vet jag var jag har dig. eller inte har dig.



när jag vet hur mycket pengar jag har tillgodo kommer jag göra upp någons slags framtidsplan.

helst skulle jag vilja stanna i Stockholm och försöka mig på ett liv tillsammans med dig.

om det inte är en möjlighet så kan jag faktiskt tänka mig att göra vad som helst.

flytta till afrika. amerika. indien. jobba. gå i kloster. försvinna in i djungler.



jag skulle nog inte vilja vara kvar här i alla fall.

det skulle kännas som att vara inlåst i ett fängelse av gamla drömmar och vilda känslor.



så här står vi.

du ger mig en chans. om du vill.



vill du inte. så får jag se vart ödet för mig.



om jag får säga det:

jag längtar efter dig. på alla sätt och vis.

och jag börjar få ont i hjärtat igen.

som jag trodde jag hade lugnat det.

helst av allt skulle jag vilja sätta mig i en taxi och åka hem till dig.



det är inte lätt det här. för en nybörjare.



du får givetvis publicera det här brevet.

men helst skulle jag vilja att det här stannade mellan dig och mig.

finns inget av allmänintresse i det här brevet.



tibbe

2010-05-10 @ 21:42:57
Postat av: dilba

Finns heller inget i det brevet som är mellan dig och mig. Det här är mellan dig och dig och polisen..

Nu börjar du igen. Du behöver inte vänta på löning.. gå vidare nu.



Lägg av.

d

2010-05-10 @ 21:59:58
Postat av: Thomas Tibert

ok.

tack.



ha ett bra liv. och allt det där.

jag förstår ingenting.

polisen referenserna är helt obegripliga.



men det klarnar väl så småningom.



hej då



tibbe

2010-05-10 @ 22:08:59
Postat av: Thomas Tibert

ett litet eftermäle.



du skrev någonstans att du bara publicerade kommentarer som är underhållande.

hoppas att du inte skrattar dig fördärvad.

jag är väl dum i huvudet som för det mesta - men jag ser inte underhållningsvärdet i mina kommentarer.

Om det inte är polisen som är publiken.



säg hej till polisen.

hej hej hemst mycket hej!

skratta er inte fördärvade.



tibbe

2010-05-10 @ 22:35:09
Postat av: dilba

Jag finner inte detta det minsta underhållande faktiskt. Bara jobbigt. Jag publicerar det för att jag någonstans hoppas att du ska se objektivt på detta. Och inse vad du håller på med. Har du tänkt på att dina barn och dina vänner kanske läser det här?



Jag tar bort dina inlägg för allmänheten så fort jag känner att du på riktigt har lagt ner.



d

2010-05-10 @ 22:40:51
Postat av: Marcus

Vilket trassel. Det får väl anses vara lyckosamt att man till 99,9% inte kommer bli känd utanför kvarteret. Men du gör det bra måste jag säga. Keep it up och ha en nöt-aktig sommar :)

2010-05-11 @ 03:10:59
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Terror from the deep

Droppa den stackaren nu Dilbis.

Han kommer aldrig att förstå hur vi andra normala människor ser på hans kommentarer. Han inser inte problemen. Kommer kanske aldrig att göra det.

Han ser ALL kommunikation med dig som en möjlighet vare sig du svär eller skriker åt honom att dra. Snubben behöver hjälp.

Stäng av honom istället. Banna, blocka och publicera ingenting, SVARA inte på någonting, lägg regler i mailen som droppar allt direkt i papperskorgen. Läs inget han skriver. Deleta, stäng av. Han stjäl din energi. Tillåt inte det.

Han kommer aldrig fatta. Han tror han är din ängel.

He is pretty fakking far from it!



Han borde fatta att OM han verkligen ville visa att han tyckte om dig så skulle han vara lika stor som sin kärlek och lämna dig i fred. Göra allt för dig är att inte göra någonting i detta läge. Offra sig egen inbillade lycka för din skull. Det hade varit stort av honom.



Men han är bara en feg ynkrygg i mina ögon. Ingen riktig man.

Ödsla inte din energi på en sådan är du snäll.

Han är inte värd det.



Största möjliga TTTYYYYSSSSSSTNAAAAD.



2010-05-11 @ 08:20:38
Postat av: Linda

Scary. Håller med om att du inte ska ha direktkommunikation med honom längre över huvud taget.

2010-05-13 @ 14:08:40
URL: http://sonnvik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0