Hets å sånt..

I morgon blir en hektisk dag. Först går jag upp med Astrid, gör frukost och tar henne till dagis. Efter det ska jag till Björn och klippas och färgas. Kl ett så åker jag direkt till fyran och spelar in TV, gästar hos Maou. Intervju och sjunger Easy.
Direkt efter det åker jag till Hotell Birger Jarl och souncheckar och spelar 3 låtar live där. Sen är det bums hemåt och lägga Astrid.

Idag när jag hämtade Astrid på dagis så var jag tvungen att handla först. Blev hyfsat meckigt med en hungrig och kissnödig Astrid i snödrivorna när man hade tunga matkassar att bära samtidigt.
Då slog mig minnet av en mamma som jag såg, för flera år sen när jag inte själv hade barn.
Hon gick precis som jag gjorde nu, men tunga matkassar och två ungar.. Kom ihåg att jag satte henne på pedistal, beundrade hennse kämparglöd.
Det är iuförsig inte sån drama. Det går ganska fot att handla, och gör man barnen delaktiga med att sysselsätta dom med att hämta vissa saker och lägga ut varor på band, så går det hyfsat ok.
Idag var det mest vädret som var krångligt att ha att göra med eftersom man måste ta av och ta på ytterkläder hela tiden.
Detta är livet, en himla massa beståndsdelar ihopsatta. Från att göra Tv intervjuer (för min del), skriva musik, spela poker till att gå och handla med matkassar och unge i högsta hugg.
Hur funkar det undrar vissa.. Aldeles utmärkt faktiskt, tack så mycket.

Mamma är här och hälsar på fortfarande och ska vara det fram tills mitten av januari. Så nu djävlar blir det ordning och reda på torpet ;-) (om ni fattar vad jag menar)..

d

Kommentarer
Postat av: Anonym

När ska det du skulle spela in på 4an sändas? Vet du de`t? Kram

2008-11-26 @ 18:06:21
Postat av: ¨dilba

Det bandas idag och sänds i morgon. Programmet heter efter tio, med Malou.

d

2008-11-27 @ 12:20:42
URL: http://dilba.blogg.se/
Postat av: phill

Easy, vilken underbar låt.

2008-12-04 @ 00:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0