Flickan som hatade alla världens prästkragar..

... älskar inte...

Det finns fler prästkragar på ängen Dilbahar..
Nej det gör det faktiskt inte längre.
Jag har plockat vartenda en av dom bara för hans skull och hela
ängen ser ut som ett snötäcke av vita blomblad som
ibland far runt och vänder som en kappa för vinden..

Kanske är det guds straff för att jag plockade dom allihopa
och inte ville nöja mig med "älskar inte" från första, andra och tredje blomman.
Kanske skapade gud alla blommor lika på just den här ängen
av någon anledning?

Kanske gömmer sig någon liten prästkrage kvar under alla jag har plockat
men just nu är alla blad summan av "älskar inte"
och det börjar bli mörkt.
Några blåklockor sticker stolta upp och ser yrvakna
och triunferande ut i sina bladlösa skapelser.

Nedanför ligger förödelsen som ett spår av ett misslyckande.
Det blå lyser så vackert mot det vita,
Fridlysta och fulländade nickar dom godnatt
till flickan som nu hatar alla världens prästkragar..

d

Kommentarer
Postat av: JOhan

VAckert djupt.

2009-01-15 @ 05:12:31
Postat av: Jeppe

...och jag som är en prästkrage... jo sant men mkt diffust och även lite småhemligt...så nog om det nu.

Nåväl, det där lät lite sorgset, Dilba... synd, ju! Kanske kan (an)vända det till ngt kreativt, som du nyss gjorde oxå men jag menar i musiken eller så.

Nu till den eg. saken;

Såg att du var med i "fem snabba frågor", men vid närmare eftertanke så vet du nog redan det...

Där är aldrig jag med... men jag är blyg, i.o.f.s..

Tycker aldrig se mig sj. i "Nya inlägg" heller...hmmm...skönjer en bojkott...

Men alla kommer kanske inte med där, men det var i.a.f. där jag såg DIN blogg först. :)

Nej, nu är blaskekaffet slukat så dax att gå och watcha kudden lite... Sov gott!



/Jeppe

2009-01-15 @ 05:45:34
URL: http://jeppeye.blogg.se/
Postat av: Maja

Du skriver så fint Dilba =) Jag ser hela bilden framför mig som en väldigt vacker tavla!!



Ha en bra dag!



Kram från Maja

2009-01-15 @ 11:28:26
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Hellan

Håller helt med Maja.



Älskar att fota prästkragar :)

2009-01-15 @ 12:37:41
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Ida

Jättefint!! jag visste inte att du bloggade här förrän jag såg dina 5 snabba frågor men nu kommer jag nog titta in ibland =) titta gärna tillbaka om du har lust..Kramar

2009-01-16 @ 10:38:13
URL: http://mommylicious.blogg.se/
Postat av: Emily

Hejsan...

Så vackert du skrivit. Du borde skriva en melodi till texten. Skulle bli en väldigt fin visa tror jag =) Ha det bra..



//Emily

2009-01-16 @ 23:16:53
URL: http://emiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0