Visst serru..

Dockan följde med en dagispolare hem idag med hennes mamma. Plötsligt står jag barnfri och kan tänka fritt..
Jahopp! (trummar med fingrarna på filten i soffan).

Lyssnar på musik och funderar över klassiska relationsgrejer. Jag kastade ur mig.. Aldrig somna osamns, eller sova på saken, på min FB status. Ja man undrar ju ibland vilket som är bäst. Om man blir arg och besviken för något, så kan ju dom känslorna kännas små och futtiga dagen efter när man fått lite perspektiv på det hela. Och då vill man ju inte hamna i ett läge där man ältar en massa onödigt skit i onödan. Men å andra sidan så kanske det är en del av processen i
att lära känna någon i ett tidigt skede i ett förhållande? Att det där retliga nötandet faktiskt leder till något bra.
Vadå? Jo att man lär känna varandra bättre. Men då är det nog ganska viktigt att säga förlåt eller kramas ordentligt efteråt så att det inte ligger kvar.

Det andra alternativet är att man har varit ihop länge och tar upp något som kommit upp många tillfällen och man
känner att det inte går frammåt. Man hamnar i ett läge där samma missuppfattningar och misskomunikation dyker upp igen. Kanske är det bättre då att låta det vila över natten och bestämma en tid (nästan som att ta fram kalendern och göra upp tid dagen efter) och ta upp det igen då.

Hey.. jag är inte säker själv. Jag tror på det förstnämnda. Våga ta konflikter, men blir det för långdraget så får man lämna det och ta upp det i morgon igen. Annars kanske man bara hamnar i en loop av misskomunikation som inte leder någonvart. Och säg förlåt och kramas efteråt oavsett vem som hade rätt och vem som hade fel. Om en vinner och den andra förlorar så förlorar ju ändå bägge ;)

Win, win är lika med harmoni. Bad Guy- Good Guy är lika med trauma i längden.

yes

hugs
d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0