Mat utan vitlök...

.... är som kärlek utan kyssar.

Har ett litet dilemma.. Jag gillar att laga mat. Men verkligen inte utan vitlök. Finns få rätter som klarar sig utan vitlök.
Astrid är en gormand. Hennes pappa är en utsök kock och jag gillar också att laga mat. Inte alls lika bra som hennes pappa, men folk brukar vara nöjda (eller så är dom bara snälla när dom tar mer ;).

Nu är det så att min lilla blondin inte gillar vitlök så mycket. Han är dock väldigt ödmjuk och försöker..
Typ i stilen med att.. ja.. jag blir bättre osv. Men det gör mig mest övertygad om att han genuint ogillar vitlök och gillar mig mer och vill göra mig glad :(

Hur som helst så är det inskolning som gäller. Sicken huvudvärk.. och I-Landsdilemma.. haha..

hugs

d


Kommentarer
Postat av: Wifie

Se det så här hjärtat, det är viktigare att han gillar dig så mycket att han gör dig till lags. :) ...Och din fru älskar både din mat och vitlök så laga åt henne istället för tusan!

2010-02-16 @ 18:59:33
URL: http://sonnvik.wordpress.com
Postat av: dilba

Haha.. lagar mat till frugan i alla fall det vet du.

Han gillade dock min mat, sa han i alla fall ;)

Om inte annat så är det tvångsinskolning som gäller...



d

2010-02-17 @ 16:27:10
Postat av: Magnus

Jag har framkallat vitlökspanik bland mina kollegor, de har gråtis, hållit sig för magen och klagat. Jag, vitlökomanen, är dock den ENDA i skaran som ALDRIG haft en enda fästning på mig. Du har rätt - tvångsinskolning är den enda vägen :)

2010-02-23 @ 14:14:37
URL: http://www.magnus-eriksson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0