Säger allt..

Try sleeping with a broken heart, finns på Alicia Keys nya skiva. Vi diskuterade på konferensen i Riga
vad som var skillnaden på bra R&B och "blaj" R&B.
Två av mina andra kollegor gillade också hennes nya skiva. Men den ena killen gillar egentligen inte R&B. 
Själv gillar jag både soul och R&B. Men jag förstår också vad han menar med att det kan läta slätt och för slick.

Då han är musikälskare så rekomenderade jag några Artister för den som vill gilla R&B men inte vet vart dom ska leta..

Alicia Keys-Try sleeping with a broken heart (fick godkänt :)
Brandy-Human (mer eller mindre hela skivan, men framför allt spår som Camouflage och Right here. Sen har du oerhört mycket som hon har gjort genom åren som man inte får missa.
Lewis Taylor (fast det är ganska tungt och dyster, jag älskar det)
Jazemine Sulleavan.
Mary J Blidge. Låtar som Be Happy, Be without you och Tonight skulle jag rekomendera att man började med.

Börja med det och återkom gärna med åsikter :)

hugs
d



Kommentarer
Postat av: Birdie

Ooh, Mary J!! Jag och C hade ett liknande snack när det var R&B-timme på en musikkanal på TV. Ofta kan man se redan i videon... Där kom vi på att det oftast är blaj-R&B (motsatsen till genomtänkt, musikalisk sådan) när de slänger in en kille med stora strassklädda juveler som står och pekar in i kameran (i många av dessa fall står det tjejer i bikini vid en pool också och dansar till refrängen). ;)

2010-02-22 @ 11:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0