Tattuering..

Jag såg en fin blå blomma när jag var på Gotland för många år sedan. Jag blev helt förstummad för att den verkligen var så underbart vacker. Jag var där på turne och vi stannade bussen bara för att jag ville plocka en sån blomma. Jag frågade arrangören vad blomman hette och han visste inte.

Men han tog det som sin uppgift att ta reda på vad den hette. Tyvärr fick jag svaret flera timmar sedan att ingen visste och att dom trodde att den hette öblomma för att den var så vanlig. Efter den spelningen den kvällen så hade några av mina fans där på Gotland hört det och plockat mig en stor fin bukett med dessa knallblå blommor.

Vilken fantastisk gest. Min kväll var fulländad. Den hade allt. Nu saknar jag min blå blomma. Den finns på Gotland. Kanske i sommar. En sak dock. Jag känner en Gotlännings som letar febrilt efter den blå blomman. Om han hittar den så vet jag inte vad jag ska säga.. Finns inga om och men och fast å andra sidan då...

I somras var vi på Gröna Lund när min lilla tjej fyllde fem. Hon fick önska vad hon ville göra och det var hennes beslut. Det var en fin solig dag men det kom en liten kort regnskur. Den här bilden är tagen då och jag kommer aldrig glömma den fantastiska tid jag har haft med henne fram till nu.. Från första ögonblicket på BB när jag fick henne i mina armar. Hur hon bara tittade på mig. Hur starkt det ögonblicket var och hur starkt min kärlek för henne bara fortsätter att växa. Utan henne ingenting. Jag tattuerade in hennes initialer runt fotlästen. Min tanke var att jag skulle tattuera in mitt nästa barns initialer efter hennes. Nu är jag 38 och jag vet ärligt talat inte om jag kommer att få fler barn. Hur som helst så är det precis sån jag är. Helt orädd går jag in i mina närmaste relationer. Jag kan vara skeptisk mot folk jag ogillar eller avvaktande. Dock alltid social och trevlig mot folk som är trevliga mot mig. Men när jag blir kär eller när det gäller min familj och närmaste vänner så har jag inga skygglappar. Det gäller att våga för att kunna vinna i kärlek. Så är det ju. Våga tro.. våga drömma och våga älska.













hugs



d

Kommentarer
Postat av: Linda

Rart med blommorna från fansen. Hoppas gotlänningen hittar den. ...Visste du att gotlänningar har lyckligast förhållanden? (man har jämfört län för län) ...Fantastisk bild på sparvöga 1 och sparvöga 2 :)

2010-02-13 @ 14:41:32
URL: http://sonnvik.wordpress.com
Postat av: moa

HAPPY VALENTINES på dig i ditt kärleksnäste! You look wonderful! Kram Moa

2010-02-13 @ 16:16:16
Postat av: dilba

Det gjorde han tyvärr inte. Lyckligaste förhållande? då är den här undantaget.. Visst är det en fin blid?



Tack söta Moa.. hoppas du får en underbar helg.

kram till er båda



dilba

2010-02-13 @ 17:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0