Balkongdjävel!

Jag bor i en mysig trea med min dotter. Räcker gott och väl för oss två.
Insåg tidigt att mina nomadflyktinggener behöver en eldstad och därför så har jag haft öppen spis
eller kakelugnar i nästan alla mina lägenheter. Här eldas det på när det är smällkallt ute.

Astrids pappa är en viking och dom åker pulka och har pick-nick i snön under vintrarna.
Själv duckar jag den typen av aktiviteter så gott det går. Ja om det inte är för hennes skull.
Dock älskar jag att åka och fiska eller plocka svamp. Men det är under hösten och det är inte lika kallt då.

Nu är det i alla fall så att vi bestämde för ett tag sedan att fasaden måste renoveras och målas om.
Vi skulle också ha nya balkonger. Tjusigt värre då vårt hus tidigare var bajs-brunt.
Nu har dom hållit på i några månader med detta renoverande och målande.

Huset har varit inplastat och det har känts lite som att bo i en knarkarkvart då man knapt har kunnat se ut och
luften har varit ganska kass. Nu är det äntligen klart och jag inser att det där med balkong faktiskt är ännu mysigare än jag kom ihåg sedan innan. Här ska odlas!




hugs


dilba


Kommentarer
Postat av: L

Kom och mys i min trädgård kvinna

2010-06-18 @ 18:59:55
Postat av: Mer än gärna babe..

Mer än gärna sötstrumpa. Dock har jag Astrid den här helgen och nästa vecka.. Vi hörs på tele.. Söndag kanske?



hugs

d

2010-06-18 @ 21:41:45
URL: http://pokerlistings.se
Postat av: Marie

Vi bor i västerhaninge, jag och min sambo och våra 3 hundar i en 2:a¨på 76 kvm, vi har haft full renovering utav våra hyreshus från januari i år, badrums renovering vilket tog över 2 månader, fick hämta vatten i trappen, duscha i en barack på gården, husen har varit täckta sedan i januari, nu har de även täckt fönstrena med plast för att de ska måla om fasaden och så har vi haft i över 3 veckor, om man vill se vad det är för väder på morgonen så måste man gå ut i trappen för att se, balkong är det bästa jag vet, som sagt, de tog bort våran balkong i januari och en ny och större skulle komma nu i juni, men jag har mina funderingar att det hinner bli juli innan den kommer på plats, älskar att plantera och älskar blommor,tur att vi har husvagn där jag kan ordna och fixa med blommor tills våran balkong är på plats, så renovering visst det blir fint när det är klart, men det är ej kul att folk springer in och ut i ens lägenhet och både på utsidan och insidan....skönt att eran renovering är över. Mvh.Marie

2010-06-22 @ 22:27:54
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Buddaman

Nice photo :)

2010-07-21 @ 07:36:12
URL: http://mindawarenesstraining.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0