Eureka!

Min mamma sa något klokt idag som fick mig att tänka efter.
Jag erkänner att jag har varit en egoist. Nej vänta, en paranoid egoist.
Det är faktiskt värre. Men ibland kommer dom, dom där tankeställarna som gör att man plötsligt ser allting så klart.
Kändes bra att få lite objektiv klarhet! Oftast är det så att dom egenskaper man älskar hos en person kan vara precis dom egenskaper, vars baksida man hatar vid något senare tillfälle. Men motsatsen då? När en person gör någonting du har extremt svårt för?
Kanske gör den så för att det grundar sig i egenskaper som du faktiskt älskar och borde värna om?

Summan av kardemumman. Andas för i helvete kvinna.. andas...


d

Kommentarer
Postat av: Andreas

Gillart! Andas kvinna ;o)

2010-03-17 @ 08:54:36
Postat av: dilba

Andreas: Vad trodde du att jag i mitt blogginlägg syftade på?

2010-03-17 @ 13:58:06
Postat av: Andreas

Jag erkänner att jag har varit en egoist. Nej vänta, en paranoid egoist.



hahaha..

2010-03-17 @ 17:30:53
Postat av: dilba

Och du trodde att jag syftade på dig? Lol.. Jag ser i alla fall mina brister. Hellre en paranoid egoist med självinsikt än en självupptagen dåre med hybris ;)



d

2010-03-17 @ 18:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0