Förbannad!

När jag kom för att hämta Astrid på dagis idag så gick hon i gummistövlarna. Det var plaskigt och vått ute.
Nog för att hon hade sina termobrallor på sig och alla andra ytterkläder, men inga galonisar.
Resultatet då dom var runt 7 ungar som lekte helt själva utan tillsyn av dagisfröknar var att dom var klassvåta eftersom
dom är barn och för att dom hade beslutat sig för en lek där dom fyllde hinkar med vatten och skulle skölja taket i ett litet trähus. Klart att vattnet duschade barnen. Iskallt vatten.
Under en månads tid så har Astrids pappa VABát 2 veckor och jag en. Som någon rackare sa på jobbet så hade någon av hans vänner döpt om Februari till VABruari.

Så ni förstår ju att ungar i den här kylan kanske borde vara vettigt klädda. Speciellt om dom varit ute på Mulle på förmiddagen. En av pojkarna hade inga vantar.

Jag var så förbannad.... är fortfarande lack.

I kväll när Astrid skulle sova så satte det igång. Rethosta. Hon fick hostmedecin men den kräktes hon upp två gånger.
Hon var hur trött som helst men fick inte sova på grund av hostan. Nu vet inte jag om jag kan gå till jobbet i morgon på grund av detta och hoppas att min lilla tjej slipper bli sjuk igen. Suck...

d

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju liksom sånt som händer på dagis...barnen klär på sig själva och springer ut, lek helt enkelt. Det finns värre saker här i livet än lite förkylningar, tro mig...jag vet. Det går över, det kan jag också lova.

2010-03-27 @ 00:52:56
Postat av: dilba

Hej..

Jo, det är klart att det går över Och det är ju toppen att barnen kan klä på sig själva, men dom borde väl rimligtvis ha någon som tittar till dom där också och ser till att allt blir rätt?

Och ja, du har rätt, barn blir sjuka och överlever.

Men det är tyvärr inte första gången det händer, och en annan pappa som kom samtidigt som mig för att hämta sin son var också väldigt upprörd.



Men det är klart, dom dör ju inte av det.. Blir nog bra..



d

2010-03-27 @ 07:59:06
Postat av: roberth

Det stämmer att barnen inte dör av lite sjukdom, men man har ju läst om barn som fastnat och strypts av gungorna och i ett fall om en lite tös som fastnade med jackan i rutchkanan och inte överlevde.



Om man nu inte tar de värsta fallen som exempel, utan bara ser på dessa nätter när barnen är vakna med feber och rethosta eller gråter i timmar för en öroninflammation som inte vill ge sig, är man då inte i sin rätt att bli arg för den känsla av maktlöshet när man bara kan lindra men inte omedelbart bota ?

Jag har full förståelse för att folk som sitter på ett kontor ibland gör misstag eller känner sig oengagerade i sitt jobb, men när man har med barn och göra så är det för mig i alla fall det dyrbaraste vi har.

Om personalen inte kan sköta tillsynen av barnen, så kanske de skall fundera på att byta jobb ?



I mina ögon så har du ALL rätt att bli förbannad, hoppas Astrid snart blir bättre och vi ses vid pokerbordet på Söndag kväll, nick: brighteye007



Lycka till...



2010-03-28 @ 15:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0