Måste jag bli mamma, mamma?

.. frågade Astrid mig för typ 6te ggn igår kväll efter bokstunden och det var dags att sova.
Nej det behöver du inte.

- För jag vill inte bli mamma.
Här låter hon jätteängslig.
- Nej älskling du måste inte bli mamma om du inte vill det. Men jag är jätteglad att jag fick bli mamma.
Men man behöver inte det om man inte vill. Man får bestämma själv.
- Men mamma hur kommer bebisen ut ur smulan. Smulan är ju jätteliten och bebisen är ju stor.


LOL... (fast tyst).

- Men älskling, när man blir en stor tjej så blir smulan större också (blink blink).
- Gör det inte ont då?
- Jo, fast det går över på direkten när bebisen kommit ut. Det går så fort..
- Gör det lika ont som att få en spruta?
- Ja, och kanske iite ondare. Men det går över jättefort.
- Jag vill i alla fall inte ha en bebis.
- Nej du måste inte det älskling.

- Mamma...

- Ja Astrid.
- Jag vill inte bli stor heller.
- Men Astrid, det är roligt att bli stor, för när man blir stor så kan man få ett eget jobb och tjäna pengar till exempel.
Och då kan man gå på Gröna Lund för sina pengar eller köpa en hundvalp om man vill.
- Ja då vill jag gå på Gröna Lund hela tiden.
- Men mamma, när jag blir stor. Ska du dö då?
- Nej älskling, det är jäääätelångt tills jag ska dö. Först måste jag bli lika gammal som farmor och sen ännu äldre än henne..
- Ska jag också dö mamma?
- Ja älskling men..
- Jag vill inte dö mamma..
- Men det är jättelångt tills dess. Du kan inte ens föreställa dig hur långt det tar att bli så gammal Astrid. Inte jag heller. Och inte farmor eller någon annan heller. Först ska du bli lika stor som mig, sen lika gammal som farmor och sen ännu äldre..
- Är det så jättelångt dit mamma?
- Ja älskling. Så långt så långt dit är det. Så du behöver inte ens tänka på det nu. För i sommar blir du sex och då ska vi ha kalas i parken.
- Och äta tårta?
- Ja, och äta jordgubbstårta som din pappa bakar.
- Ja! Det är mmm så gott.
- Ja det är det.
- Och få presenter va?
- M, precis :)

Sov gott nu mammas docka.


d

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt med barn.. Ni har en super tjej!

2010-03-11 @ 00:06:26
Postat av: Sofia

Helt underbart! Barn är så makalösa att klockorna stannar... SKickar massa kärlek till dig och din underbara dotter, och tack för att du delar med dig!



Kram

2010-04-04 @ 23:07:43
URL: http://thenewshitintown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0