No hard feelings..

Olycklig kärlek är en del av livet.
Jag har varit med om det.. dom flesta har det likaså.
Man får helt enkelt inte som man vill.

Ibland ser man sig själv med någon som inte känner samma sak tillbaka.
Och är man inte tonåring så vet man att kärlekens deltagande kräver
två fria individer. Att man älskar någon är en sak, men kärlek uppstår på riktigt
när känslorna är besvarade.

Jag har blivit älskad eller omtyckt i lägen där jag inte hyst samma känslor tillbaka.
Och jag har också varit djupt förälskad och inte fått mina känslor besvarade.
Det är livet, sådan är kärleken helt enkelt. Jag dömmer inte dom och dom dömmer inte mig
hoppas jag.

Dock har jag vår fulla rätt att känna somvi vill och bli respekterad för det.
Jag är inte en sån som spelar en massa spel, när jag tycker något så säger jag det rätt ut
både på gott och på ont. Ja om du frågar mig så klart. Jag trycker inte på någon mina åsikter.
Finns ingen anledning. Vore bortkastat med tid, då det faktiskt finns folk som på riktigt vill veta vad
jag tycker och känner.

Allt det här trodde jag var självklart. Ibland är jag naiv inser jag. Jag utgår ifrån att min
refferens av ett sunt förnuft är på något sätt medel och oftast så är det nog så.. men det är
absolut inget man ska utgå ifrån eller ta för givet som jag ibland gör.

Jag har heller inga onda avsikter, ja om du inte medvetet försöker såra mig eller göra mig illa.
Då är jag så klart inte så kul att ha att göra med, men vem är det då å andra sidan?

Dom här senaste dagarna så har det varit en hel del obalans i den känslomässiga ämnesomsättningen.
Jag har försökt vara så tydlig som jag bara har kunnat men det har inte nått fram och gjort mig frustrerad och ledsen.
Nu känns det bättre. Jag vet inte om det är för att jag har blockerat adresser, eller ifall det är så att jag nådde fram.

No hard feelings.. livet går vidare och det finns oftast inget ont som inte för något gott med sig och så är det
nu också, säkert inte bara för mig. Om jag inte helt plötsligt blir bombad med en massa fler meddelanden så kommer jag att ta bort dom tidigare kommentarerna för allmänheten. Alla kan vi göra fel ibland och det behöver inte ligga ute där för eveigheternas ev som ett ärr i pannan..

Nu tycker jag att vi välkomnar sommaren i stället.

hugs

d

Kommentarer
Postat av: Moa

Hej.

Jag tycker du ska ta bort kommentarsfältet här. Tanken med en blogg (som ju är en dagbok) är väl att "ventilera" tankar och funderingar med sig själv - detta nya bloggandet är nog ändå inget för dig eftersom du ändå inte fär den feedback du är ute efter (medhåll) och om våra comments bara stör dig så stäng den här avdelningen då! Du "hotar" ju ändå var och varannan vecka med att lägga ned bloggen ändå så varför ska vi komma in här och läsa det som ändå bara tar dig emot att skriva och dela med dig av?

Köp en gammaldags dagbok och skriv för dig själv på kammaren istället - och må bättre!

2010-05-11 @ 22:43:59
Postat av: dilba

Nämen se där vad katten har släpat in! Hur ska du ha det nu? Är en blogg något som du "ventilerar tankar och funderingar med dig själv", eller skriver du för kommentarerna? Blev lite väl avancerat i huvudet på dig va? Svårt att få det att gå ihop?



Vi ska komma in här och läsa? Moa.. prata för dig själv, för jag är till 99% i harmoni med mina bloggläsare.



Varför köper inte du en en spegel och leker häxan i snövit? Eller förgiftar dina egna äpplen.



hugs sötnos



dilba

2010-05-11 @ 22:53:47
Postat av: Moa

Ja vi kan alla se här att bloggen plockar fram alla dina BÄSTA sidor.. du hugger som en kobra mot allt som rör sig. Fylld till bredden av hat. Sök hjälp människa!



2010-05-11 @ 23:06:26
Postat av: Dilba-fan (utan termos)

Vilken tur att det finns kommentarsfält så att vi som tycker om Dilbas dina inlägg kan få ventilera. Klart man inte skriver taskiga grejer - vad gör man i den bloggen från början om man inte gillar personen och har bestämt sig för att allt personen skriver om är skit? Nä heja Dilba. Och modigt av dig att inte bara radera idiotkommentarer du får. You go görl!

2010-05-11 @ 23:10:28
Postat av: dilba



Jag tror Moa här är lite hemligt förälskad i mig :)

Hon kommer alltid tillbaka och jag har undrat varför.



Men jag tycker att det är lite hårt att du skriver allt det där om hat Moa.. speciellt när det kommer ifrån en så positivt lagd person dom du själv.

Du måste ju vara essensen av positivism.



Hur som helst så tror jag att min blogg inte skulle vara lika spännande och underhållande utan dina kommentarer då och då.



Välkommen tillbaka hjärtat.

kram

dilba



2010-05-11 @ 23:26:14
Postat av: Moa

Att först godkänna en kommentar och sedan någon minut efteråt låtsas vara någon annan och skriva en kommentar till sig själv i sin egen blogg är det yttersta beviset för hur illa däran du är Dilba.



Men jag ska be för dig. Be för att du ska få ett liv igen.

2010-05-11 @ 23:33:33
Postat av: dilba

Jag inser nu när jag läser dina kommentarer att du förmodligen inte är så gammal.. känner mig nästan lite elak som postar det du skriver (jag får sluta med det). Borde finnas någon åldersgräns eller målsmans underskrift för att få skriva i kommentarsfältet. Jag har för tusan barn själv (får försöka uppfostra henne att ge tusan i att skriva dumskallekommentarer i folks bloggar när hon blir tonåring). Jag ber om ursäkt Moa. Du har rätt. Jag borde tiga. Be för mig?

Du är för rar. Amen!

2010-05-11 @ 23:45:43
Postat av: Moa

Jag godtar inte din ursäkt Dilba. Först och främst för att du inte menar den, men framförallt för att du med den bara menar att vara sarkastisk och såra mig. Du påvisar gång på gång att du är helt i avsaknad av hjärta.



Du borde fråntas rätten att yttra dig om ord som kärlek eller medmänsklighet - och du borde definitivt fråntas rätten att sprida allt ditt hat i en blogg på internet som kan läsas av alla.



Du har inget gott att komma med så lägg ned den här skitbloggen och skona världen ifrån dina fula tag. Framförallt du själv skulle må bäst av det!



2010-05-11 @ 23:58:43
Postat av: Joakim

Länge sedan jag kommenterade något du skrev. Även ett tag sedan jag spelade med/mot dig på cc eller krukan. Var ett tag sedan du var där eller?



Jag anser att du är en duktig pokerspelare men framförallt en intressant och rolig motståndare, det är alltid bra stämning när du sitter vid bordet och jag kan inte förstå varför folk kastar skit på dig på din blogg. Vad har man för liv då, eller framförallt vad får man sin tid ifrån?



Jag känner inte dig på något sätt privat men har spelat mot dig i diverse turneringar/cashgames x-antal gånger. Du har min fulla respekt för allt du gör.



Fortsätt med de du gör, du är en sköning!



/ Joakim

2010-05-12 @ 12:45:17
Postat av: dilba

Moa.. jag tror du skulle må bäst av att jag adopterade dig. Vet inte varför.. men mitt hjärta blöder för dig och detta är inte på något sätt sarkastiskt. Du är ju så oerhört arg precis hela tiden. Vad är det du slåss mot, det måste vara jobbigt. Om du vill så kan du adda mig på Facebook, så kan vi prata vidare där. Men du måste skriva ett meddelande att det är du som är Moa, så jag vet.



OBS! Det finns inget elakt eller sarkastiskt i det här meddelandet till dig. Bara omtanke. Helt uppriktigt.



hugs

dilba

2010-05-12 @ 14:06:48
Postat av: dilba



Tack Joakim, och det är ju det som är roligast när man spelar poker. När man träffar folk som man kan skratta ihop med samtidigt som man spelar poker.



Sist jag var där var inte förra Fredagen men Fredagen innan det och fick spela finalbord faktiskt, så det var kul. Men jag ska skärpa mig och komma förbi. Hoppas du är där då :)



hugs

d

2010-05-12 @ 14:11:10
Postat av: Crister

Hej Dilba :) Kul att få ta del av dina tankar och funderingar. Tråkigt bara att du tar åt dig av empatilösa människors skitsnack. Välj att inte ta åt dig, välj att inte ta emot deras negativa energi.



Önskar dig en fin sommar och all lycka med ditt skapande.



Varma kramar

Crister

2010-05-13 @ 08:41:01
Postat av: dilba

Hej Crister!



Tack söta du. I det stora hela så gör jag ju inte det, men tillfälligt just då, ja. Jag är ju en känslomänniska men också en rationell kvinna, så det går fort över ;)



Hoppas du får en underbar sommar du också med massor av sol.

kramar



dilba

2010-05-13 @ 09:08:30
Postat av: Kerstin

Barn som "moa" finns överallt på nätet. Faktiskt mest synd om dessa som återkommer till en blogg som de uppenbarligen inte "uppskattar". Ungefär som om jag skulle fortsätta läsa en bok jag inte gillar.



Hursomhelst, jag gillar din blogg! =)



Kram!

2010-05-13 @ 13:33:51
URL: http://kulusoy.blogg.se/
Postat av: Dilba-fan (utan termos)

Nej du, jag är faktiskt en alldeles egen person Moa. Jag är ett tvättäkta Dilba-fan (framförallt av hennes personlighet), vilket förklarar vad JAG gör i den här bloggen ofta. Jag skulle aldrig orka följa en blogg som någon jag ogillade drev. Det skulle bara stjäla energi, men alla är vi olika..

2010-05-13 @ 14:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0