Älskar...

... älskar inte...

Det finns fler prästkragar på ängen?
Nej det gör det faktiskt inte längre.
Jag har plockat vartenda en av dom bara för hans skull och hela
ängen ser ut som ett stort snötäcke av vita blomblad som
ibland far runt och vänder som en kappa för vinden..

Kanske är det guds straff för att jag plockade dom allihopa
och inte ville nöja mig med "älskar inte" från den första, andra och tredje blomman.
Kanske skapade gud alla blommor lika på just den här ängen
av någon anledning? Vill inte himmlen och jag samma saker?

Kanske gömmer sig någon liten prästkrage kvar under alla jag har plockat
men just nu är alla blad summan av "älskar inte"
och det börjar bli mörkt och kyligt.
Några blåklockor sticker stolta upp och ser yrvakna
och triunferande ut i sina bladlösa skapelser. Ett vackert hån.

Nedanför ligger förödelsen som ett spår av ett totalt misslyckande.
Det blå lyser så vackert mot det vita,
Fridlysta och fulländade nickar dom godnatt
till flickan som nu hatar alla världens prästkragar..
 
hugs
 
dilba
 
 
dilba

Kommentarer
Postat av: Sten Ottosson

Skippa "älskar inte" och hela ängen blir en stor kärleksförklaring!

Svar: Jag älskar verkligen den tanken Sten, kanske lite för mycket, önsketänkande är typiskt mig annars.
dilba

2013-05-23 @ 22:18:16
Postat av: Sten Ottosson

Det går inte att älska för mycket!

Svar: Johodå. Om din kärlek inte är besvarad så går det utmärkt.
dilba

2013-05-23 @ 23:47:01
Postat av: Sten Ottosson

Men min kärlek är ju besvarad?

Svar: Det är ju underbart Sten :). Hoppas ni tar väl hand om varandra.
dilba

2013-05-25 @ 01:26:15
Postat av: Sten Ottosson

Tack för din välönskan. Försöker vara den värdig!
Sten

2013-05-25 @ 11:40:56
Postat av: Robban

fint skrivet :)

Svar: Tack Robban.
dilba

2013-05-25 @ 19:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0