Sol i sinnet och på himlen..

Solen tar över. Allt händer på en gång och samtidigt just nu. Det gäller att hänga med i svängarna och hålla reda på allt som måste göras och fås gjort i tid. Jag har ju som vanligt sjukt många järn i elden samtidigt och jag misstänker att jag landar där för att jag faktiskt trivs i ett ganska hektiskt tempo och för att jag är bra på att klara av just den typen av situationer.
 
Astrid fyller år den 21 Juli, varje år så har det varit svårt att få tag i hennes jämngamla vänner till kalaset eftersom i stort sett alla alltid varit bortresta till landet eller på andra semesterorter världen över.
 
Hon är van vid att det är mest vuxna på hennes kalas. Vi har firat med tårta eller grilla i Hagaparken, eller Gröna Lund efter en härlig lunch. I år lovade vi henne att hon skulle få ha en födelsedagsfest innan sommarlovet sparkar igång. Det vill säga en månad för tidigt.
 
Problemet för min del är ju att jag är bortrest då, till Köpenhamn så det resluterar i att jag måste avbryta min arbetsresa som har en längd på två veckor, ta flyget hem på Fredagkvällen, fira henne på Lördagen och genomföra ett gig samma kväll, och sen åka tillbaka till Köpenhamn på Söndagen. Lite så där är det. Kaoz med andra ord.
 
Men det är väl lyxproblem gissar jag. Det finns folk som är arbetslösa eller inte kan välja av andra anledningar.
 
Helgen som gick var mysig. Den var anorlunda. Något oväntat hände och jag känner att jag inte riktigt har full kontroll på läget, det är inte som vanligt. Från att ha varit en person som inte har några som helst problem med förändring till en person som stretar emot. Har jag mognat eller vad är det frågan om? Vore inte en dag för tidigt i så fall.
 
hugs
 
dilba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0