Ibland händer det...

För det mesta så försöker jag att inte hänga upp mig på folk som lever för att förtala och skriva skit om en baserat på skvaller eller sånt. Efter 18 år som offentlig person så är jag ganska van.

Dom flesta ger upp efter ett tag även om det som är skrivet finns kvar på internet långt efter. Jag tror ju att det är tydligt för alla normala människor att se att det inte är sunt eller normalt att lägga ner så mycket tid och energi på människor dom inte alls känner om det genererar en massa negativ energi.

I det sista fallet så var det en kvinna som är gift med en pokerspelare som jag tidigare hade på min FB vänlista. Då jag har ganska många FB vänner så hade jag överhuvudtaget inte reflekterat över henne. Men sen hörde en vän av sig till mig och frågade om jag kände henne och vad hon hade emot mig.

Jag såg då ett blogginlägg som hon hade skrivit som var skrivet i en nedsättande ton, men i grunden så skrev hon att hon främst nedsättande om mitt framträdande i Mello. Det hon skriver gällande mitt framträdande är ju en åsikt som hon har full rätt till att ha, och något som inte stör mig. Där emot så kände jag att jag inte ville ha henne kvar bland mina FB vänner eftersom det kändes konstigt på grund av den nedsättande tonen i inlägget.

Så jag tog bort henne. Då blev hon förbannad och skrev ytterligare ett inlägg som var om möjligt ännu tramsigare och omognare än det första om att jag skulle ha tagit så illa vid mig av hennes åsikt gällande Mello. Varför skulle jag bry mig om vad hon tycker om min musik eller mina framträdande?

Efter det så har det regnat blogginlägg fulla med sakfel, påståenden baserade på skvaller. Väldigt nedsättande rubriker och förtal. När jag bloggade på samma ställe som hennes man bloggar skrev jag själv vad jag tyckte om blogginlägg som hon skrev och han skrev. Jag vet att jag reagerade starkt på ett inlägg hon skrev där hon skrev att hon skämdes för att vara kvinna eftersom hon hatar kvinnor. Hon har kallt kvinnor för horor, golddiggers och hon hatar feminister. Jag svarade dessa inlägg då jag är feminist och tycker att det är helt sjukt att kalla kvinnor så.
Det uppfattades som att jag, som han uttrycker det, attackerar honom och hans familj. Inlägget finns där att läsa för alla som vill och jag tycker att det är väldigt sakligt. Det grundar sig på skrivna ord av henne själv inget annat.

Nu har han spårat ur fullständigt och det är heller inte första gången han gör så mot mig. Inte mot andra heller. Han kallar mig lösaktig och en massa andra saker. Detta ska enligt honom vara sakligt för att mitt ex Martin skrev en roman för runt tio år sedan. Nej igen självbiografi, en roman. Sen skäller han ut alla som ifrågasätter det han skriver och hotar med mer lögner och personangrepp och förtal.

Jag har beslutat mig för att polisanmäla saken då jag tycker att det är viktigt att säga ifrån och för det faktum att det är olagligt att hålla på så. Han är också tidigare dömd för misshandel så det finns all anledning till att ta honom på allvar på ett sätt.

Våra barn finns ute på internet och den tonen bör justeras.

Vi har givetvis en åsiktsfrihet i vårt land. Vi lever i en demokrati, tack och lov. Om hon eller han inte gillar min musik eller sånt jag själv har skrivit så är det fritt fram att uttrycka det. Men att kalla mig saker, nedsättande namn etc är inte bara omoget utan också ett kvitto på oförmögna dom är att kunna sätta sig in i hur andra människor känner och skulle kunna uppleva detta.

Dom flesta har ett sunt förnuft och förstår att det handlar om människor med extremt låg självkänsla som livnär sig på att skriva skit om andra. Genom att trycka ner andra så skall dom på så sätt förhöja sig själva i ögonen på omgivningen.

Jag har medvetet inte publicerat deras namn här därför att det är ju precis det dom vill, få uppmärksamhet och fler klick.

Förutom det där så har jag också fått se hur mycket fina människor det finns där ute som står upp för andra. Som säger ifrån och som inte accepterar att folk håller på hur som helst.
Civilkurage!

kramar till er..

dilba

Kommentarer
Postat av: Wolfram

Polisanmäl den hemmablinda tomten + pokerlistnings.
Han ser bara skit han får inte vad han eller hans genomytliga fru kastar mot andra.
Hoten, förtalen och lögnerna som kommer från han och hans tomte arme i den bloggen är inte okej.

Må bäst Adlib.
Hugs

Svar: Ja det kommer jag att göra, speciellt som dom har satt det i system att bete sig så och komma undan med det. Må fint du också :)
dilba

2013-11-16 @ 12:44:49
Postat av: Anonym

<3 bra skrivet! Korrekt och sakligt. Nog är nog och ingen ska behöva utsättas för osakliga påhopp!

Svar: Sant.
dilba

2013-11-16 @ 13:07:35
Postat av: Peter Svensson

Är hand dömd för misshandel? Shit. Starkt att du vågar säga ifrån. Civilkurage Dilba.

2013-11-16 @ 13:45:59
Postat av: GI-JOE

Utifrån sett så verkar det som att du inte kan ta kritik. Du vill inte få det att se ut så men det lyser väldigt starkt igenom.

Svar: Det kan du absolut ha rätt i, jag försöker öva på det och bli bättre på det.Jag är nog lite överkänslig mot en nedsättande ton och glömmer sakfrågan då men jag tycker nog att jag kan skriva och uttrycka mig ganska bra utan att gå till personangrepp. Men man kan alltid bli bättre.
dilba

2013-11-16 @ 14:26:52
Postat av: byling

Haha,gi-joe,med tanke på vem "motdebattören" är,la du inte ditt inlägg i fel blogg??

2013-11-16 @ 17:20:12
Postat av: sandlådebetraktaren

Hej
Har aldrig träffat vare sig dig eller någon av dårparet, men följt denna bisarra pajkastning av okänd anledning..
Jag tycker dom är helt fel ute och att det mesta av det du skriver ovan låter riktigt. Dock så är kommentaren att han är tidigare dömd för misshandel löjlig. Tror du känner och kallar folk vänner, som har värre domar än så i bagaget. Jojo då
är han kapabel till vad som helst, men nä den borde du skitit i (tycker jag dåråsatteh). Tyvärr så tror jag att en anmälan endast kommer leda till flera klick, suck.. Inget gott som inte har ngt ont med sig...

2013-11-16 @ 17:28:32
Postat av: Stefan

Vad exakt är det du kommer anmäla?
Lycka till!

Svar: Berättar sen.
dilba

2013-11-16 @ 22:34:42
Postat av: Peter

Satt för ett tag sedan med ett gäng gamla pokerrävar.
Dom kom in på KL, och historierna om mannen avlöste varandra. Förutom takborrning, insider och andra pinsamheter,
var det epitetet fullblods mytoman, dom alla var överens om.

2013-11-17 @ 05:54:19
Postat av: Wolfram

http://lapproffe.blogg.se/2013/november/gott-nytt-ar.html#comment
Personen som borde polisanmälas handlar den här bloggen om.

2013-11-17 @ 16:16:42
Postat av: Burken

Mycket bra skrivet Dilba, sådana svin det finns!

2013-11-17 @ 20:32:20
Postat av: Carro

Det verkar som den som hotade, har fått det hett om öronen nu och verkar ha tystnat. En viss "Lapp" tar hotet på allvar och det ser ut som sanningen nu kommer fram om hotaren. Skönt med vänner som vågar stå upp för sina vänner.

2013-11-18 @ 19:58:52
Postat av: Nisse

Ken verkar vara antisemit, homofob och rasist. Passar bra i hop med Anna http://www.youtube.com/watch?v=JPWKuJMd5PQ

2013-11-20 @ 16:11:33
Postat av: Nisse

http://www.youtube.com/watch?v=JPWKuJMd5PQ

Ken verkar vara antisemit, homfob och rasist

2013-11-20 @ 16:12:32
Postat av: Hamsa Hamid

Det är mycket som Ken är. Har spelat med honom och det är otrolig få som vill röra äcklet med tång. Ingen av hans få vänner vågar offentligt och oanonymt försvara honom. Chris Björin säger något diplomatiskt att han är "en märkligt och annorlunda person". Ken skriver som om Chris vore hans kompis:)
Ken har inga vänner. Ken Kriminell är en notorisk bedragare.Sjuk jävel. Farlig jävel. Hoppas snuten, som hatar idioten, tar extra tag i din anmälan. Hoppas pokersverige slår sig samman och förintar honom. Hoppas att Svepof tar tokavastånd ifrån honom och att PL säger upp avtalet med honom.

2013-11-21 @ 00:00:08
Postat av: Katja

Bra skrivet! Du ger andra styrka!
Sedan vill jag tacka för din underbara låt: Every little thing...
Den går på repeat hos mig nu,
Tack!
Katja

2013-11-26 @ 21:33:05
Postat av: Skedvi

Helt apropå. Varför är LappRoffes blogg borttagen?

2013-11-28 @ 10:09:52
Postat av: Roffe

@Hamsa Hamid. Skriver under på vartenda ord. Så ser verkligheten ut. Tyvärr har ju figuren mindre nogräknande "vänner" i både Svepof och den s.k. superbloggen.

2013-11-30 @ 16:15:42
Postat av: Roffe

Kolla här istället Skedvi...lapproffe.com

2013-12-03 @ 01:47:01
Postat av: Alexander

Usch. Det är väldigt ledsamt att det finns vuxna människor som beter sig sådär. Tyvärr är det de negativa rösterna som låter mest, men glöm inte att vi är otroligt många som beundrar dig. :-) Det är helt rätt att du polisanmäler detta. Kram

2013-12-05 @ 19:47:47
Postat av: Wolfram

Hej D,
hur gick det med din polisanmälan?
Jag har hört att du har fått kompensation från Pokerlistnings för att du inte ska polisanmäla.
Stämmer det ryktet?

Svar: Man ska inte tro på rykten.. Nej det stämmer inte.
dilba

2013-12-14 @ 13:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0